بهینه سازی سایت

سئو سایت به زبان ساده اصلاح، بهینه کردن و قوی کردن چگالی سایت در کلمات کلیدی که مد نظر داریم این سایت در آن کلمه مورد نظر در نتایج جستجو کاربران اینترنت در صفحه اول و در رتبه های بالا قرار قیرد.

 

seo مخفف کلمات “Search Engine Optimization” یا بهینه سازی سایت میباشد

 

به قدرت میتوان گفت که امروز اگر هدف و ایده تان از طراحی سایت افزایش مشتری ، افزایش درآمد ، کسب در آمد ، بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید از سایت میباشد یدون بهینه سازی سایت و سئو غیر ممکن و بیهوده میباشد. در واقع رفته رفته سطح دانش مخاطبان اینترنت هم بالاتر میرود و هم بروز تر می شود و پشت سر آنها جوانانی که سرآپا اطلاعات و دانش هستند و اسباب بازی آنها شده لپ تاپ ، تبلت و گوشی موبایل هیچ وقت، زمان خود را با یک سایت بیهوده و در اصطلاح اسپم که محتوایی بی ربط از خدمات ارائه شده در آن سایت قرار داده و یا مطالب خود را از سایت های دیگر کپی کرده و یا میان مخاطبان اینترنت و جامعه مجازی از محبوب کمی برخوردار میباشد تلف نمی کنند و در واقع کسی که در اینترنت مخصوصا موتور جستجوی گوگل دنبال محصول، خدمات و هر چیز گمشده ای در ذهنشان میگردند میخواهند دقیقا به خواسته خود با کیفیت عالی برسند. به همین منظور اصل سئو و بهینه سازی سایت یکی از واجبات طراحی سایت در حال حاظر میباشد و دیگر یک کار تبلیغاتی و یا هزینه اضافی نیست.

طراحی سایت + بهینه سازی سایت = بازدید کننده واقعی بیشتر = درآمد بیشتر

 

سئو و بهینه سازی سایت یک کار تخصصی و حرفه ای میباشد که نه تنها باید تخصص لازم را باید داشد بلکه در امر بهینه سازی سایت و سئو سازی سایت تجربه حرف اول را میزند. پس هیچ وقت یک فرد که تازه کار و یا مدیر یک یا دو سایت میباشد نمی تواند کلمه ای مثل “طراحی سایت” طی 3 ماه کاری به صفحه اول گوگل و رتبه اول برساند. باید در سفارش بهینه سازی سایت دقت لازم را داشته باشید تا به دام افراد تازه کار نیافتید.

آیا همه نیاز به بهینه سازی سایت خود دارند؟

اگر شما مدیر یک سایت شخصی هستید و یا شرکتی هستید که سایت به عنوان کاتالوگ شماست و در هنگام نیاز مشتریان خود را به آن ارجاع میدهید شاید نیاز نباشد. ولی اگر شرکتی و یا مجموعه ای هستید که محصول و یا خدماتی را ارائه می دهید مخصوصا خدمات و محصولات مجازی حتما نیاز به بهینه سازی سایت خود دارید. و یا مایلید کسب و کار خود را رونق دهید و ارتباط خود را با استان ها وشهر های مختلف و حتی خارج از کشور افزایش دهید.

 

 

seo مخفف کلمات “Search Engine Optimization” یا بهینه سازی سایت میباشد

مراحل انجام کار بهینه سازی سایت

ابتدا به صورت لیست وار مهم ترین مراحل شروع سئوی یک سایت را به شرح زیر انجام می دهیم ( مراحل زیر برای مشتریانی میباشد که سایت دارند و یا از قبل طراحی نموده اند):

فرایند اول آنالیزاسیون سایت:

  • آنالیز کامل و دقیق معماری سایت و لینک دهی ها
  • آنالیز کامل طراحی سایت و زبان برنامه نویسی
  • آنالیز کامل محتوای سایت
  • آنالیز کامل گرافیک سایت
  • آنالیز دقیق و مورد به مورد رقیبان هم سطح سایت مورد نظر و رقیبان قوی تر از سایت

فرآیند دوم رفع معایب فنی:

حتما در بررسی های انجام شده و نتایج آنالیز های فرآیند اول سایت مورد نظر دچار نواقص و معایبی میباشد که ابتدا باید این موارد مرتفع گردد.

  • رفع مشکلات لینک دهی در سایت
  • رفع و اصلاح تگ ها سایت
  • رفع و اصلاح گرافیک سایت و رسمیت سایت

فرایند سوم ایجاد نقاط قوت و کشف کلمات کلیدی سیاه:

یکی از  مهم ترین نقاط سئو کشف نقاط قوت سایت میباشد بلاخره هیچ وقت سایت در تمام لغات و کلمات کلیدی در رتبه نخست قرار نمیگیرد حتما در کلماتی اصلا بهینه نشده است و یا جزو خدمات او نیست پس ابتدا باید نقاط قوت سایت خود را باید بیابیم. بعد دنبال کلمات سیاه باشیم اصطلاح کلمات سیاه یا black Keywords به این معنی میباشد که در دنیای کلمات و لغات بهترین و کم کار ترین کلمه را باید انتخاب کرد که کمتر کسی بر روی این کلمه کار کرده در حالی که بیشترین جستجو را در سطح گوگل و موتور های جستجو دارد شما می توانید آمار جستجو کلمات را توسط سایت Google Trends آنالیز و بررسی فرمایید.

 

فرایند چهارم و مرحله طلایی سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوای ناب و به قول قدیم صفر کیلومتر:

هم اکنون ربات های گوگل از تکنولوژی های شی گرا و الگوریتم هایی که بسیار به واقعیت نزدیک هستند تمامی واکنش های کاربران خود را رصد و آنالیز می کنند به همین خاطر از کپی ، تکرار و حیله زدن به مشتریان و روبات های گوگل شدیدا پرهیز نمایید که جز زیان چیزی نمی بینید.

با خود خلوت کنید و به زبان ساده به خود بگویید واقعا سایت من میخواهد چه خدماتی را به کاربران ارائه دهد ( دقت کنید در حین فکر کردن هدفتان کاربرانتان باشد نه ربات های خزنده ی گوگل ) بعد شروع به نوشتن و تولید محتوا کنید. صد در صد بدونید که با این مرحله و دقت در تولید محتوای خود احتمال حضور در صفحه نخست را بالای 80 در صد برده اید به نکته زیر دقت کنید:

 

5 درصد مدیران سایت های اینترنتی مطالب سایت خود را تولید می کنند 95 در صد بقیه فقط  copy + paste  می نمایند

 

نخند! عجله کن و دقت در تولید محتوا اینم صد در صد بدون تمام رقیب هایی که تو صفحه اول جا خشک کرده اند همشون زحمت کشیده اند و سایت و مطالب با کیفیت تولید کرده اند و از تولید مطالب اسپم پرهیز کرده اند.

فرایند پنجم و آخر تولید لینک های داخلی و خارجی برای سایت:

ابتدا شروع به تولید لینک داخل سایت نمایید Internal Link سعی کنید لینک ها را به صفحه موجود و یا به مطالب مرتبط لینک دهی نمایید.

بعد از لینک کاری داخلی سایت شرو به لینک بیلدینگ  و گرفتن لینک های خارجی همان بک لینک back link نمایید. بک لینک در گذشته تاثییر بسیار زیادی در بهینه سازی سایت داشت ولی رفته رفته با بروز رسانی الگوریتم های گوگل به ترتیب :

که میتوانید مطالعه نمایید دیگر تاثییر آن رفته رفته کمتر شد.

 

در آخر لینک های مفید و منابع مفید درابطه با سئو و بهینه سازی سایت خدمتتان معرفی می نماییم:

جامع ترین سایت آنالیز سئو ی سایت:    www.woorank.com

سایت آنالیز لینک های داخلی و بک لینک های سایت : www.ahrefs.com

سایت تخصصی آنالیز بهینه سازی سایت: www.seositecheckup.com